Mijn naam is Marianne Vleeschouwer. Ik heb 24 jaar voor de klas lesgegeven en heb mij in die periode gespecialiseerd in het coachen van leerkrachten en omgaan met leerling-verschillen binnen het onderwijs. Ik heb veel ervaring opgebouwd met omgaan met mensen met ADHD/ADD, TOS en autisme spectrum stoornis. Ik ben easy going en heb vlot een positief contact. Vanuit die basis heb ik met veel plezier mijn opleiding tot rij-instructeur gehaald.
Tijdens mijn rijlessen heb ik oog en oor voor verschillen tussen mensen. Naast dat ik lesgeef is mijn rol ook die van coach. Ik stem mijn lesgeven dus af op wat jij nodig hebt om verder te komen met het rijden. Ik sta voor kwaliteit, gezelligheid maar ook duidelijkheid. Mijn slogan is niet voor niks “veilig en vaardig op weg”. Ik zorg ervoor dat elke les een serieus feestje is. Als je je vertrouwd voelt gaat het leren rijden eigenlijk als vanzelf.
Tijdens feedback van leerlingen krijg ik vaak te horen dat ik duidelijk uitleg. Ik sluit aan bij hoe jij in elkaar zit en wat nodig is om je goed te leren rijden. Bij mij krijg je uitgebreid de tijd om lastige situaties goed te oefenen. De woorden rust, kijken en terug naar 1 gebruik ik vaak. Dit zal je je altijd blijven herinneren.
Je krijgt les volgens de laatste richtlijnen van “het nieuwe rijden” en volgens de Rijprocedure B. Dit is het handboek vanuit het CBR. In de Rijprocedure wordt het meest wenselijke rijgedrag van bestuurders beschreven. Het gewenste verkeersgedrag bestaat voor een belangrijk deel uit de juiste toepassing van de verkeersregels. Daarnaast wordt in de Rijprocedure ruime aandacht besteed aan defensief en sociaal rijgedrag. Het rekening houden met de belangen van andere weggebruikers neemt daarbij een belangrijke plaats in. Ook wordt het belang van milieubewust rijgedrag onderkend. De inhoud van de Rijprocedure is gebaseerd op de actuele verkeerswetgeving(Wegenverkeerswet 1994, Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en de Regeling Voertuigen.